CAMINAR AMB TOT EL COS:

Organització corporal i moviment orgànic. Imparteix: Alberto Esteve i Inés Calduch

Quan caminem no som conscients de com està el nostre tronc organitzat, si anem mirant cap a terra o anem un poc de costat, no som conscients de com es recolza el peu, de com impulsa i si hi ha moviment en alguna altra part del cos. Amb aquest taller es pretén experimentar les diferències entre caminar i caminar de manera conscient.

Sabem que la caminata és una de les activitats físiques més interessants que podem practicar per tots els beneficis que comporta. Tot i això, caminar més i cansar-se menys, caminar de manera eficient, ens aporta molts beneficis extra.

Per això, en aquest taller, volem combinar els beneficis de caminar amb bastons de marxa nòrdica (veurem les diferències amb els de trekking), amb el treball d’organització i consciència corporal que ens aporta la tècnica Òssos per a la vida (Bones for life), tècnica basada en el Feldenkrais que explora per que puguem trobar la millor postura i un moviment més fàcil i harmònic.

 

Marcha Nòrdica (Caminar amb bastons):

Activitat nascuda a Finlàndia per a continuar amb els entrenaments d’esquí de fons en la temporada en que no hi ha neu.

El bastó es diferència en la “dragonera”, el guant per on s’agafa el bastó, que ens permet fer una tècnica molt diferent en la marxa.

Moviments més suaus i amplis, on es reparteix més la càrrega i es movilitza un 90% de la musculatura.Característiques:

  • No ens recolzem sobre el bastó, sino que ens impulsa per avançar.
  • La dragonera ens permet impulsar-nos fins el final, obrint la mà impedint perdre el bastó.
  • Les passes són més llargues, amb una major apertura del pit i millora de la postura.
  • Major mobilització dels braços, de la cintura escapular, per tant millor moviment de cervicals i dorsals.
  • Obrir i tancar la mà constantment fa que millore el retorn venòs (interssant per al drenatge limfàtic.)
  • Els bastons aporten consciència a com ens movem.
  • Com involucrem a la part superior, s’impliquen més músculs, per tant, major despesa energètica.

Altres beneficis:

  • Redueix les molèsties en cervicals i muscles un 40%
  • Millor capacitat funcional per a persones amb fibromiàlgia
  • Prevenció osteoporosi, una activitat de camí entre la cursa i el
  • Ajuda a les persones amb cardiopaties i EPOC. Fan major activitat física amb menor fatiga.
  • Persones amb Parkinson, millora en els aspectes cognitius de preparació al moviment.
  • Millora la coordinació.

 

Referències: Evidencia científica en la marcha nórdica en fisioterapia: revisión bibliográfica. M.E Vilchez Barro i A. Calvo-Arencibia. Universitat Las Palmas de Gran Canaria. Departamento de Ciencias médicas y quirúrgicas. Area de Fisioterapia

Musculatura implicada en la marcha nórdica. 

ATENCIÓ: Sessions de “Caminar amb tot el cos”. Els Dimecres 10h a 11’15h: Primers 45’ d’organització corporal i Òssos per a la vida. 30’ de pràctiques amb els bastons per a que et quedes caminant el temps que vulgues. (Parc Rafalafena i Auditori)

Es recomana anar a caminar altres dies a la setmana. 150’ a la setmana són molt recomanables.

C/Lagasca, 12- Castelló       [email protected]/ www.corporalment.es

659 84 07 80 (Alberto Esteve)

 

Dirección

Calle Lagasca 12
12003
Castellón de la Plana

¿Dónde estamos?

Datos de contacto

964 634 640
[email protected]

COLABORADORES

Diseño y posicionamiento web by TANTATA SOLUTIONS | © CORPORALMENT CASTELLÓ

error: Content is protected !!